Daar zijn we dan!!

9 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hier een eerste berichtje vanuit het warme Curacao...

Vanmorgen vroeg zijn we begonnen op Schiphol.... Nou ja, eigenlijk begon het gisterenavond al. Alles wat ik op mijn bed uitgestald had, was verplaatst naar de koffer. Alles paste er goed in! Maar, helaas woog de koffer nu 29 kilo en dat is toch écht wel veel te veel. Dus, overhevelen naar mijn handbagage dan maar!
Na 3 kilo eruit gekregen te hebben, zou ik het er maar op gokken dat Nikita minder kilo's had en het misschien tóch wel mee zou vallen.

We waren al ingecheckt dus we zouden lekker iets later op Schiphol zijn. Om 07.15 uur stonden we paraat! Gelukkig hebben ze van die handige weegschalen vlak voor de bagagebanden, zodat je zelf nog even kunt checken hoe veel kilo de koffers nu eigenlijk wegen. Hmm, die van mij woog nog 26 kilo en dat is nog steeds veel te veel. Hoe veel zit er eigenlijk in de handbagage? Die is namelijk ook niet te tillen... en dat is logisch, met 11 kilo. Oeps!
Nikita haar koffer ook op de weegschaal, die woog gelukkig maar 22 kilo en kon compenseren met haar handbagage van 2 kilo. Die gaat ook 'maar' 10 daagjes en zou dus minder spulletjes nodig moeten hebben. Nu in elk geval de koffers over en wat spullen overgooien. Alles wat net nog bij mij te veel was, zat nu bij Nikiet in haar koffer dus dat schoot niet op. Nou ja, toch maar afscheid nemen en de gok wagen.
Ahhh, afscheid nemen. Tóch echt niet leuk!! Papa, mama en Denise waren gezellig mee naar Schiphol en zwaaiden ons uit naar de bagageband. Doeii!!! Dikke knuffel!

Haha, de bagageband...daar heb je het al. Je kunt waarschijnlijk al wel raden dat alle automatisch ingestelde bagage drop offs onze koffers niet zouden accepteren. Zekerheid voor alles en toch maar naar de bagageband waar nog een KLM meneer zat. Dus, wij heel leuk het verhaal uitgelegd, wereldreis... alles geprobeerd, maar compenseren mag echt niet. Dus werden we vrolijk terug gestuurd om nog meer over te gooien naar de handbagage. Ja hoor, daar kwam Nikiet met haar mega strandtas die ze nog in haar koffer had zitten. Daar past lekker veel in!! Dus, gaan met die banaan en de koffers legen. Uiteindelijk stonden er netjes twee koffers op de band van 23 kilo. TOP! Daarentegen wel twee loodzware handbagage tassen die we nog heel Schiphol door moesten sjouwen. Maar, dan kon uiteindelijk wél alles mee en dat was het belangrijkste.
Eerst maar eens lekker ontbijten en op zoek naar de Gate. De Gate stond al mega vol met mensen dus eer dat we aan de beurt waren...
Al met al konden we een kwartiertje later dan gepland opstijgen.

Nikita en ik hadden allebei apart onze tickets geregeld, dus naast elkaar zitten kon niet meer. Nu was mijn plekje al ingepikt door een Chinese jongen die dolgraag bij het raampje wilde slapen... maar toen hij wakker werd en de stewardess ineens voor zijn neus stond had hij de vlucht van zijn leven. Ja hoor, Nikiet regelde het wel even!! Die kon mooi nog verhuizen naar het plekje van de Chinese slaapkop en zo hadden we gezellig naast elkaar een plekje in het vliegtuig. Onwijs lief dat ze haar mega ruime stoel met extra beenruimte zomaar wilde ruilen!!!
En wat een leuke films hebben ze zeg in het vliegtuig... zo komen we de 9 uur vliegen wel door!

Al duurde die 9 uur uiteindelijk toch wel erg lang... en de anderhalf uur die we vervolgens moesten wachten bij de paspoortcontrole op Hato nog veel langer. 5 of 6 vliegtuigen tegelijkertijd die leeg stroomden en welgeteld 4 hokjes douane. Pfoeh, warm!!
Gelukkig stond degene die ons op kwam halen van onze verblijfplaats ons al buiten op te wachten, zodat we in één keer door konden naar ons appartement. Een leuk en gezellig appartement, waar de hagedisjes al door de tuin renden van plezier. Bij het appartement werd ook al meteen de auto gebracht die we gehuurd hebben. Handig! Op een grote aanhanger stond een onwijs leuke Kia te wachten om van de aanhanger gereden te worden.
De auto hebben we maar direct getest door de supermarkt op te zoeken. Lekker boodschapjes doen.

Aangezien de tijd voorbij is gevlogen vandaag eten we maar lekker broodjes knakworst op ons heerlijke terrasje en maken we de plannen op voor morgen. Genoeg ideeën, waar we uitgerust aan gaan beginnen. Want vanavond wordt het helemaal niks meer met ons hihi... Lekker tukken en morgen weer vroeg op!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter:
    9 oktober 2015
    top dat jullie er zijn en nu kan het dan echt beginnen, jammer dat KLM niet mee ging in jullie gedachtegang, maar ach
    en lekker geslapen? Jullie zien er wel ietwat vermoeid uit, ook niet vreemd na zo lange reis.
    ook super dat ze jullie al stonden op te wachten en dat de auto gelijk bezorgd is, kunnen jullie gelijk het eiland onveilig maken haha
    meiden doe lekker rustig aan en doe de leuke dingen
    gr Peter
  2. Jolande:
    9 oktober 2015
    Hey vakantiegangers, mooi dat jullie veilig op Curaçaose bodem staan en het appartement met auto in de smaak vallen, !
    geniet van de zon, strand, palmbomen en de hagedisjes!
    enne....Nikita, respect voor je organisatietalent! Top!
  3. Annemiek:
    Hoi daar meiden!!!

Blij dat jullie veilig aan gekomen zijn!!!! Ben wel jaloers hoor!! Ik blijf jullie volgen! Dikke kus uit Hillegom
  4. Oma:
    9 oktober 2015
    Jullie kennende, zullen niet snel oververhit raken in die warmte. Doe rustig aan en geniet van al het moois dat je daar tegenkomt.

Groetjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Denise de Jong:
    10 oktober 2015
    Wat een mooie foto's al , lekker genieten !