Let's go to the beach!

10 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Jeetje wat is het vroeg! Leuk dat we gisteren moe waren van de vlucht en toch maar een beetje op tijd gingen slapen... met als gevolg dat we allebei al vanaf half 6 klaar wakker in ons bed lagen! Hmm, nou dan gaan we maar alvast een eitje koken en op ons terrasje lekker ontbijten. Het is wel heel erg bewolkt. Grote, donkergrijze wolken hangen boven het eiland. Dat is niet de bedoeling, want vandaag zouden we lekker naar het strand gaan om in het zonnetje te liggen... Helaas, geen zon!

Aangezien we toch al lekker vroeg op waren, konden we ook vroeg op stap. Hop, de auto in en lekker touren over het eiland. Inmiddels was het zonnetje alweer wat meer tevoorschijn gekomen en er staat hier een heerlijke wind. En het is gewoon minimaal 30 graden! Dus, op zoek naar de leuke strandjes dan maar!!

Nikita had de kaart gevonden en met het kaartlezen en zoeken naar de goede bordjes kwamen we als eerste aan bij de Caracasbaai. Een prachtige baai met leuke bootjes. Dit was zéker een fotomomentje waard! Wel gingen we meteen weer door, want een strandje was hier niet echt te vinden. Dus, terug de auto in en gas! Op naar het volgende strandje.
Nu kwamen we aan bij Jan Thiel beach. Leuke tentjes als Zest en Zanzibar waren hier te vinden en een prachtig blauw heldere zee. Super leuk om ook een dagje te vertoeven. Maar, niet voor vandaag...want we gaan nog even verder touren ook!
Na het halve eiland gezien te hebben kwamen we bij Kokomo beach. Dit was een mooie plek om ons na een lekkere lunch te installeren op een bedje.

Vandaag draaide het om lekkere cocktails, helderblauw water en het warme zonnetje. Tussendoor heb ik nog even onder water gekeken met mijn snorkelsetje... onwijs mooi! Leuk zeg om tussen de visjes door te zwemmen. Er waren onwijs veel verschillende vissen te zien in alle vormen en groottes.

Ondertussen begon het al bijna avond te worden en werd het voor ons tijd om maar eens de route terug te vinden naar het appartement. Op de heenweg zijn we zo vaak heen en weer gereden door alle straatjes, dat we het even niet meer wisten. Wél wisten we dat we nog even een tussenstop moesten maken bij de flamingo's. Wat waren het er veel!! Wat een fotogenieke beesten zeg! Gaaf!

Hop, nu dan écht door want we zijn toe aan wat eten en een feestje! Eerst langs het appartement en daarna op stap! Het avondeten was niet écht geslaagd, maar het feestje daarentegen dubbel en dwars! Lekker met de voetjes in het zand.

Oepsie, uhhhm de deur hadden we toch al open gehad? Ja, want de sleutels liggen gewoon al binnen. Nou, de deur van ons appartement kregen we mooi niet meer open, die was namelijk in het slot gevallen. Gelukkig stonden niet alle auto's er van de mensen die hier wonen, dus misschien zijn ze nog wel wakker! Helaas...
Nét toen we op het punt stonden om in de auto te stappen en naar een hotel te rijden kwamen ze gelukkig thuis en hadden ze ook nog een reservesleutel. Fjoeh! Dan nu maar lekker slapen!

p.s. als jullie de foto's van vandaag willen kijken, die zijn te vinden onder de knop... 'foto's'.

1. Jolande:
    10 oktober 2015
    goed aan jullie naamsbekendheid gewerkt! ;-) mooie vogels die flamingo's!
    leuk die foto's bij het verslag!
  2. Marije:
    12 oktober 2015
    Hey Pris!

Als je toch nog naar Jan Thiel gaat een dagje dan kan ik de yoghurt met musli en fruit zeker aanraden bij zanzibar. Heerlijke lunch ;-). Oh en in de stad een broodje eten bij de gouverneur.

X Marije