Nóg meer beestjes...

23 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goedemorgen! Weer een nieuwe dag en de dag beginnen we maar goed met een lekker ontbijtje. Gisteren hadden we al broodjes gehaald en eitjes. Daar heeft Fekke vanochtend heerlijke broodjes van gemaakt.
Vandaag staat het strandje Kokomo Beach weer op de planning. Hier ben ik inderdaad al vaker geweest, maar het is daar zó lekker... dat we daar nog maar eens naartoe gaan. Je rijdt er ook zo naartoe. Eerst het weggetje met heel veel drempels door Punda, de hoge brug over, langs de olie raffinaderij en dan ben je er eigenlijk al bijna. Oja, langs de flamingo's! Die waren er nu ook weer. Het lijken er wel steeds meer te worden!

Rond een uur of 12 kwamen we aan bij het strand en hebben we ons geïnstalleerd op de bedjes. Wel maar een beetje in de schaduw, want gisteren was het zonnetje toch wel erg scherp. Vandaag ook weer, al waren er nu wel wat meer wolkjes. Geen grote wolken. Kleine, lichte en donkere wolkjes. Mooi om te zien en fijn voor de verkoeling!
Tussendoor natuurlijk weer even lekker gegeten bij het restaurantje. Bij het uitkiezen van een tafeltje, hadden we toch bijna het verkeerde tafeltje uitgekozen! Fekke zag namelijk wel een tafeltje met leuk uitzicht. Alleen zag ik gelukkig nét op tijd waarom! Zaten er weer drie van die grote leguanen op de grond!! Ik ben maar meteen ergens anders gaan zitten. Het is wel héél leuk om die beestjes op de foto te zetten. Ze blijven zo mooi stil liggen. Al kunnen ze ook ineens wel heel snel zijn. Grappig om te zien hoe die beestjes kunnen rennen.
Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten. O ja... moest Ajax voetballen! Nou, je raadt het al... ik ging lekker terug naar het strand. Mét m'n boek lag ik lekker in het zonnetje te lezen en Fekke zat lekker voetbal te kijken met een biertje aan de bar. Eerlijk verdeeld!
Dacht ik rustig te kunnen liggen... zie ik toch ineens wat bewegen in m'n ooghoek. Het was niemand die voorbij liep toevallig, of een boompje wat bewoog door de wind. Nee hoor, wéér zo'n beest wat uit de rotsen kwam! Ik denk hooguit twee meter van m'n bedje vandaan rende dat beest weer in de rondte over het strand. Toen hij een bosje had gevonden, zat hij leuk op een takje te eten. Ik was nét op tijd met m'n fototoestel, omdat ik al aan het klooien was met het maken van foto's van het strand. Kon ik mooi dit beestje ook op de foto zetten!

Aan het einde van de middag hebben we besloten om leuk Punda in te gaan. Daar hebben we heerlijk zitten eten. Mmmmm al dat eten!! Het houdt maar niet op! Gelukkig kunnen we dat heel goed volhouden!

1. Savannah:
    23 oktober 2015
    Ohhh Pris wat heerlijk om al je verhalen te lezen!! Het is heerlijk zo te lezen. Geniet ervan!
  2. Oma:
    23 oktober 2015
    Had je niet een bedje naast je kunnen zetten voor dat beestje.
    Lekker gezellig samen.
  3. Jolande:
    23 oktober 2015
    Hey, maar waar is die foto dan? Willen wij ook wel zien!
    volgens je broer vinden ze sla erg lekker, ben je meteen dikke vrienden!