And the winner is...

25 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Ojee, ondertussen is het al zondag en ben ik het verslag aan het typen van vrijdag.. we zijn ook zo veel aan het ondernemen dat de dagen voorbij vliegen!

Vandaag stond er voor het eerst eens geen dagje strand op het programma. Dat is ook wat! Wat hebben we dan wél de hele dag gedaan? Nou, dat ga ik jullie vertellen...

We zijn vandaag begonnen met de autorit richting Punda. Van Ferdinand heb ik een uitgebreide uitleg gehad waar ik het beste kon parkeren. Een heel groot parkeerterrein wat niet te missen viel... Naast de bioscoop en in plaats van rechtdoor moest ik gewoon rechts aanhouden. Of gewoon de andere weg en dan toch wel weer rechtdoor. Hoe dat ook alweer précies zat, was ik even vergeten. In elk geval langs iets met wine. Zonder tussenstop en na twee rondjes hebben we het parkeerterrein wel gevonden! Dus kon het banjeren door het stadje beginnen. Maar, niet voordat we ergens lekker ontbeten hadden. Heerlijk aan het water in de schaduw onder de nevel hebben we lekker gegeten. Daarna leuk alle winkeltjes bekeken. Je kon hier alles vinden. Van souvenirwinkeltjes tot all stars winkel, van Victoria Secret tot Crocs. Helemaal leuk!

We hadden niet de hele dag de tijd om te winkelen, want 's middags hadden we afgesproken om bij een vriendin van Fekke en haar dochtertje langs te gaan. Een vriend van hem woont samen met zijn vrouw hier op Curaçao en als we er toch zijn... is het natuurlijk helemaal gezellig om even een drankje te doen daar. Dus zo gezegd, zo gedaan! Haha, wel handig dat we de weg ook wisten en de kaart met details precies aan de andere kant staat. Dat zagen we nét even wat later. Toch konden we het uiteindelijk nog makkelijk vinden. Wat trouwens ook niet echt hielp, zijn de volgorde van huisnummers hier. Dat gaat van 55 naar 13 naar 38 en weer terug naar 3.
Na een gezellige middag was het tijd om weer aan eten te denken. Als we de Caracasbaaiweg af zouden rijden richting Jan Thiel, zouden we naambordjes tegenkomen van een landhuis waar je ontzettend lekker zou kunnen eten. Het lekkere eten klopte dubbel en dwars! De naambordjes alleen wat minder. Ergens na een villapark en voor het vakantiepark moesten we naar links. Waar we gereden hebben weet ik nog steeds niet, maar we zijn per ongeluk wel uitgekomen bij het landhuis Brakkeput Mei Mei. Heel gaaf! Een oud landhuis waar de kunstwerken nog hingen en de antieke meubels stonden was ook omgetoverd tot restaurant, bar, feestlocatie en midgetgolf baan. Eigenlijk tegelijkertijd een soort museum. Op het terras kon je onder de bomen heerlijk genieten van het eten, onder het genot van een drankje en live muziek. Bij het barretje kon je lekker nog een drankje doen na het eten en toen we wilden betalen werd ons een leuk aanbod gedaan.
Of we nog even wilden midget golfen... ja natuurlijk!! Haha, daar gingen we dan!

Bij de start vonden we het allebei nog helemaal leuk, maar al snel veranderde het gezicht van Fekke toen ik in twee keer het balletje in de hole sloeg! Haha, heel mooi! De start ging bij mij écht heel goed, maar uiteindelijk had Fekke de smaak te pakken en sloeg hij zelf een hole in one. Hmm, toen was hij uiteindelijk nog nét iets beter... gelukkig is het maar een spelletje, zullen we maar denken!
Nog een drankje na afloop om zijn overwinning te vieren. Op de feestlocatie was er een gaaf feest. Het scheen de week van het toerisme geweest te zijn en mensen kwamen vanuit de hele wereld hier heen om dit af te sluiten met een mooi feestje. Het ene liedje na het andere werd gezongen en er werd gedanst en gefeest. Prachtig!

Voor ons was het feestje voor vandaag weer voorbij, wij zijn lekker gaan slapen!

1. Oma:
    25 oktober 2015
    Wat gezellig allemaal. Spelletjes, feestjes, ik lees het al. Het kan niet op.

Groetjes, Oma.
  2. Jolande:
    25 oktober 2015
    Winkelen is inderdaad iets wat we in al jouw verslagen nog niet zijn tegengekomen, een leuke afwisseling!
    Wederom een leuk verslag van je, het is net alsof we er een beetje bij zijn, gezellig!