Tip van de dag!

11 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Mennnn wat een herrie zo vroeg!! We worden gewekt door een schel, kort geluid. Wat het is, geen idee... maar het maakt herrie! Aangezien we allebei toch wel heel nieuwsgierig aangelegd zijn, gaan we op onderzoek uit. Bleek het een enorm schattig, klein, vogeltje te zijn wat lekker aan het tetteren is voor ons raam.
Nu zijn we in elk geval wakker. Dus, de plannen kunnen gemaakt worden voor vandaag. We weten één ding al zeker: vanavond naar het benefietconcert van de direnbescherming met Di-rect op Kokomo Beach.

Eerst maar eens lekker ontbijten. Met de grootste kaart die we in dit huisje hebben zitten we bij een broodje alles eens goed te bestuderen. Welk strandje wordt het vandaag? Na veel overleg en uitzoekerij kwam de buurjongen ons maar even gedag zeggen. Want hij hoorde ons zoveel dingen opnoemen, dat hij maar even kwam helpen. Hij had namelijk 3,5 jaar op Curaçao gewoond en wist wel aardig de weg. Top! Want wij waren even de draad kwijt. Na ook weer heeeel veel strandtips gehoord te hebben, zijn wij in de auto gesprongen en naar Playa Porto Marie gereden. De weg hebben we wel goed door en we reden er dan ook zo naartoe. Gisteren hadden we bijna privé strand, dat was nu wel even anders. Maar wát een mooi strand! Helderblauw water, leuke strandtent en heerlijke patatjes. Want die hebben we natuurlijk wel even geproefd! Zitten we leuk aan een tafeltje naast de rotsen en bloemen rustig te eten, dachten we toch écht iets te zien rennen. Whaaa! Een beest! Oké, hij zit stil.. snel door eten en dan kunnen we weer naar het strand. Huh, hij was toch net een andere kleur? En wat doet ie nou? Hij krijgt ineens een mega gekleurde kin die tevoorschijn komt... Het leek wel op een salamander, maar dan met een kin die hij telkens uit kon zetten. Heel gek, maar wel heel mooi!
In elk geval gaan we de volgende keer aan een tafeltje zitten wat verder bij de rotsen vandaan... tip van de dag! Nu eerst maar eens lekker uitbuiken op ons bedje. Het was vandaag wel wat minder zonnig dan gisteren, maar lekker warm was het zeker!
Op de bordjes zagen we al veel schildpadden en ook waren er veel schildpadbeelden op dit strand, dus als je geluk hebt zou ik hier schildpadden kunnen spotten met m'n snorkel. Dat ga ik natuurlijk wel proberen! Maar helaas, niet gelukt! Wel de meest mooie vissen gezien in alle kleuren, vormen en maten. Prachtig!

Aangezien de tijd voorbij vloog en we nog even langs de andere plek met flamingo's wilden, was het wel tijd om de auto weer op te zoeken. Eerst nog wat leuke fotootjes maken en dan langs de flamingo's door het beroemde Williwood terug naar het appartement om ons op te maken voor een avond Di-rect.

Dat was een bijzondere avond! Er was bij Kokomo beach dus een benefietconcert georganiseerd voor de dierenbescherming op het eiland. De liedjes kenden we wel, maar wát een gekkigheid op het podium! De jongens van Di-rect zijn écht zo gek als een deur! Ongelooflijk!! We hebben ons ogen uitgekeken, maar heerlijk met onze voetjes in het zand een feestje gebouwd.

1. Peter:
    11 oktober 2015
    hey natuurmensen, niet gewend vogeltjes die fluiten, toch heerlijk om mee wakker te worden, en die salamander achtigen zien er wel leuk uit, en onthou ze zijn banger voor jou als jij voor hun |( als het goed is)
    dus het concert was top wel apart denk op het strand, was het 's avonds nog een beetje op temperatuur daar of koelt het daar ook behoorlijk af?
    rustig aan meiden en geniet tot later
  2. Jolande:
    11 oktober 2015
    Wat een verrassing. .........sinds wanneer vindt jij vogeltjes schattig?
    leuk dat je een band afkomstig uit een plaats een paar kilometer vanaf Lisse ontmoet aan de andere kant van de grote oceaan. Lekker dansen in de buitenlucht, heerlijk!