Wat is dit nou???

15 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Voordat ik begin met het vertellen van onze avonturen, wil ik jullie eerst even iets anders vertellen. Iedere dag ben ik druk bezig met het maken van foto's, selfies en het onthouden van onze belevenissen om 's avonds lekker te kunnen typen. Dit is geweldig leuk om te doen. Maar wát vind ik het leuk om al jullie reacties te mogen ontvangen op de verhalen en de foto's!! Onwijs leuk!!! Hier word ik echt blij van! Zo ben ik toch wat minder ver weg en ga ik met nóg meer plezier onze belevenissen typen.

Ook vandaag hebben we natuurlijk weer van alles meegemaakt. Jullie liggen vast al lekker te slapen nu, maar wij zijn ons op aan het maken voor een gezellig avondje. We komen net terug van het strand Cas Abao. Een prachtig strand, met een enorm hobbelige weg ernaartoe. Voordat je de weg naar het strand op gaat, moet je langs het landhuis Cas Abao, wat vroeger het middelpunt was van een grote plantage.Net voorbij dit landhuis staat een slagboom, bewaakt door een vriendelijke meneer. Daar moeten we dus langs. Deze vriendelijke meneer begroette ons leuk en begon iets onverstaanbaars tegen ons te vertellen. Maar sorry meneer, we verstaan u écht niet. Nou, na 6 keer hetzelfde gezegd te hebben in het Papiaments vertaalde hij dit toch  maar naar: 'gaan jullie zwemmen'. Uhhh, ja! Oké, nou dan mogen we na het betalen toch door rijden naar het strand. De hobbelige weg ernaartoe, van een paar kilometer zit vol met gaten en bochten. Handig dus om rustig te rijden.
Eenmaal aangekomen bij het strand en de meest ideale plek uitgekozen te hebben onder de palmboom, konden we lekker gaan liggen. Maar ho ho, wat is dit nu? Liggen zonnen... dat ging alleen niet, want er waren alleen maar wolken. Wolken groot, wolken klein, maar vooral... donkere wolken! Het zal toch niet gaan regenen? Nee hoor, daar was het zonnetje alweer! Oh, maar hij is alweer weg. Helaas! Uhhh.. Priscil, hoorde ik ineens naast me. Het regent nu wel écht hoor! Ja, ik voel het ook!! Dus zijn we opgesprongen met handdoek, tas en al en onder de parasol gaan staan van onze buren. Nou ja, voor dat we daar waren was de regen alweer voorbij. Wij ons weer geïnstalleerd en heerlijk van de dag kunnen genieten. We hebben het heerlijk naar ons zin op het strand. Boekjes erbij, puzzeltjes erbij... af en toe een duik in het water. Heerlijk!! Niet te vergeten wat lekkers te eten en te drinken erbij... dat ging prima!! Broodjes kroket en lekkere smoothies. Mmmmm! Het zonnetje kwam ook heerlijk tevoorschijn vanaf een uur of 2 dus zo konden we de dag wel door komen! Aangezien we vandaag al lekker vroeg op het strand waren, om 11.15 uur al en we de zon tóch wel erg aan het branden was zijn we rond 5 uur maar weer aan de terugweg begonnen.
Grappig om te zien dat er op het hele eiland drie flitspalen staan, zoals wij die ook kennen in Nederland. Alleen waren ze bij de aanschaf vergeten dat de rolletjes wel wat duur zijn. Dus de flitspalen staan hier nog leuk voor de sier.

Voor ons is het de hoogste tijd om lekker een hapje en een drankje te gaan doen. Dus op naar Zanzibar! Want daar is het feest vanavond. Slaap lekker!! O nee... goedemorgen!!!

1. Sylvia:
    15 oktober 2015
    Hallo Priscilla en Nikita , iedere ochtend gauw kijken wat jullie gisteren hebben meegemaakt ,zo is ook de ochtend leuk te beginnen met het reisverhaal en de foto s , die het verhaal begrijpelijk maakt . We hebben nog nooit zo van een vakantie genoten terwijl we niet mee zijn . Groetjes Peter en Sylvia
  2. Oma:
    15 oktober 2015
    Wat maakt het nu uit of je nat wordt van de regen of het zeewater. Het is alle twee water en je droogt snel weer op. Hier regent het ook. Heel veel plezier
    Groetjes, Oma.
  3. Jolande:
    19 oktober 2015
    Ja ja, wolken hebben wij ook maar niet zo mooi als die bij jullie, lekker hoor zo'n dagje strand!