De schrik van de dag...

14 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goedemorgen! Het licht komt alweer door de gordijnen naar binnen en de vogeltjes fluiten alweer. Het is weer een nieuwe, mooie ochtend. Dit keer zelfs erg zonnig! De afgelopen dagen was het 's ochtends een beetje bewolkt, maar nu is het helder blauw. Aan de temperatuur is dit nog niet te merken. Althans, binnen niet. De airco staat namelijk lekker aan en het is binnen dan ook maar 27 graden. Heerlijk, we hebben het zelfs koud gehad vannacht! We moeten de airco wel aan doen 's nachts, want dat schijnt ook heel goed te helpen tegen de muggen. Die zijn hier in overvloed! Bij 20 muggenbulten zijn we maar gestopt met tellen. En dát terwijl we heel fanatiek aan het smeren zijn met alle anti-muggenspulletjes die we in huis hebben. Dat zijn er nog al wat! Gelukkig heeft bijna iedereen er last van op dit eiland en zijn we dus niet de enige. Alle toeristen sowieso, maar alle lokale bevolking wordt ook lek geprikt. Het enige verschil is dat zij immuun geworden zijn tegen de jeuk. Dat moeten wij nog even trainen.
Buiten is er gelukkig niets van de kou te merken. We hadden een plan voor vandaag gemaakt, om 09.00 uur de deur uit! Dat werd natuurlijk iets later, maar om 09.30 uur stapten we toch echt in de auto om lekker wat broodjes te halen bij bakkerij de Zon. Deze bakker levert broodjes aan zo'n 40 hotels op het eiland, wij snappen waarom! De overheerlijke geur van verse broodjes kwam ons al tegemoet toen we uitstapten. In de vitrine lagen wel 15 verschillende soorten broodjes in alle vormen en maten. Maar het leukste was nog... ze hadden croissantjes! En lékker dat ze waren.
De weg naar de bakker, die overigens ook vol met gaten zat net als alle andere wegen op het eiland, was ook de weg richting de struisvogelboerderij. Dát leek me toch zó leuk om even te bekijken! En dat terwijl ik helemaaal niet van de vogeltjes ben. De vriendelijke meneer van de bakker kon ons vertellen dat het ook heel dichtbij was en we aan het einde naar rechts moesten, de eerste grote weg links en dan nog een keertje naar rechts. Tsja, zo gezegd zo gedaan zou je denken... maar wat is voor deze meneer een grote weg? Is dit een grote weg? Nee, dit is een inrit naar een huis. Is dit dan een grote weg? Het is wel een weg vanaf een groot kruispunt en met een bord, maar niet écht groot. Hmm, dit dan?
Nou, zo hebben we dus wel 10 straten/ straatjes naar links gezien maar geen grote weg, naar ons idee. Dus, de struisvogelboerderij hebben we maar even aan de kant gegooid en we zijn maar terug gereden richting Willemstad. Want dat stond ineens weer op de borden, gelukkig! Terug naar weer bewoonde wereld en op zoek naar het volgende punt: Sea Aquarium en Dolphin Academy. We kunnen natuurlijk niet naar huis toe zonder met de dolfijnen gezwommen te hebben. De route hiernaartoe stond al duidelijk aangegeven. Wel gek is, dat we eigenlijk om de hoek wonen van Mambo Beach en op minimaal 10 verschillende manieren hier al heen gereden zijn. De kortste route hebben we vandaag ook ontdekt! Dus we zijn in de volle, warme zon over het toch wel hobbelige asfalt her en der aangekomen op een prachtig stuk van het eiland. Nog helderder water en gekleurde vissen zagen we onder de brug door. Prachtig!!! De foto's hiervan heb ik natuurlijk ook geplaatst onder de knop 'foto's'.
De reservering is gemaakt, winkeltjes hebben we bezocht en het is tijd voor een frisse duik in de oceaan. We hebben bedacht dat we de route naar Lagun gaan volgen. Bij Lagun is de kans ook héél groot dat we daar zeeschildpadden kunnen spotten. Snorkelset mee, bikini aan en gas erop! Over de weg naar het Westpunt, richting het westpunt. Wéér langs de leuke restaurantjes, die hier trouwens super leuke namen hebben allemaal. 'Bijna thuis', 'de buurvrouw', 'karakter', 'de kleine wereld'... en zo nog veeeeel meer! Maar goed, het is pas 11.30 uur dus het is nog geen etenstijd. Wel is het tijd voor nog zo'n lekker croissantje onderweg. Mmmmm. Zo zijn we in 45 minuutjes bij Lagun aangekomen en de bedjes staan ons al op te wachten. We lagen nog niet of de eerste beesten kwamen alweer op ons af. Dit keer waren het kippen. Whaaa, dat zijn precies de beestjes waar ik dus écht bang voor ben! Grote kippen, kleine kippen en kippen die heel hard over het strand van links naar rechts rennen. Niet zo maar rennen, maar hard aan het rennen achter de meneer van de bedjes aan. Gatsie!!! Als hij fluit, vliegen ze meteen naar hem toe want ze weten heel goed dat ze dan wat te eten krijgen. Whaaa! Zo kregen wij er dus bijna drie in ons nek. Rakelings langs ons heen vlogen ze door de lucht naar het eten toe. Voor de mensen om ons heen was dat erg leuk om te zien. Net zoals op het terras. Het strand van Lagun was erg mooi. Tussen de rotsen lag het mooie, schone strand met het heldere water. Maar wat ook leuk was, de trap naar boven door de rotsen heen om boven lekker even te lunchen. Dat was nog best een hele klim. Met de zware tas naar boven, de tegenliggers ontwijken en in de warmte de grote treden trotseren. Het was het dubbel en dwars waard want het uitzicht was prachtig!! Vanaf een terras met zo'n zeven tafeltjes kon je naar beneden kijken en kon je mooi zien hoe de zon weerspiegelde op de oceaan. Een gezellig druk, vol terras. Tijdens het bekijken van het uitzicht en het uitzoeken van het tafeltje sprongen we al snel allebei zes meter de lucht in. Voor de mensen op het terras was dit een erg leuk vermaak, maar wij hadden de schrik van ons leven! Wat wij nog niet gezien hadden waren grote, raar bewegende beesten die ineens vlak langs onze voeten schoten. Het waren leguanen, maar groot!!! Dát was wel het laatste wat wij verwacht hadden. Wat een beesten waren dat zeg! We snappen nu ook wel waar dit strand zijn naam aan te danken heeft.
Snel naar de andere kant van de bar waar deze beesten niet komen, zodat we rustig konden eten. Leuk was wel dat wij niet de enige waren die er niet zo van houden om deze beesten bij je voeten te hebben, want het halve terras zat lekker met de voetjes op de stoel of soms zelfs op tafel.
Uiteindelijk hebben we heerlijk broodjes gegeten en zijn we nog lekker tot 18.00 uur op het strand gaan liggen. We kwamen hier natuurlijk om schildpadden te spotten, die hebben we gezien!! Ook weer de meest mooie vissen in allerlei kleuren. Het zonnetje stond vandaag heel mooi in het water, dus ik kon ook erg ver kijken.

Op de heenweg zagen we al de leuke restaurantjes, daar hebben we er op de terugweg maar één van uitgezocht. We zijn heerlijk wezen eten bij de buurvrouw. Het restaurantje 'de buurvrouw'. Jeetje, hebben we weeeer visite tijdens het eten. Maar dit keer van kleine gekko's. Schattig! Nikita heb ik eerst maar even geïnstrueerd dat ze rustig moet blijven zitten, niet om mag kijken en zachtjes mag gillen. Dat vonden de mensen naast ons erg leuk, dat waren namelijk ook weer heel toevallig de mensen die ons op het terras bij Lagun ook aan zien hebben komen lopen. Zij zaten al te wachten op onze reacties toen ze de gekko's al eerder gezien hadden. Nou ja, we hebben in elk geval lekker gegeten! Maar wat was het veel. Grappig is dat ze hier allemaal het eten mee naar huis nemen als ze het niet opeten. Nee hoor, dank u wel, maar dat aanbod laten we aan ons voorbij gaan. Het eten was heeerlijk!

Lekker douchen, bijkomen, typen...en dan nu het lichtje uit. Morgen weer een dag! Voor jullie goedemorgen, maar wij zeggen: "slaap lekker"!

1. Denise de Jong:
    14 oktober 2015
    Hoi meiden, wat een leuk verslag weer. En wat een beestenboel om jullie heen.
    Wees maar blij met het zonnetje en de voetjes in het zand want hier is het koud!
    Veel plezier.
  2. Jolande:
    14 oktober 2015
    Jullie lijken ondertussen wel de nieuwe attractie van Curaçao te worden, ik kan mij daar overigens wel het een en ander bij voorstellen!
    Jullie gaan immers in de Bollenstreek ook niet geheel geruisloos door het
    leven ;-) .
    toch wel grappig zo'n supergrote openlucht dierentuin, er valt in ieder geval genoeg te beleven! Geniet ervan! !!! XXX
  3. Oma:
    14 oktober 2015
    Lijkt me verschrikkelijk leuk al die dieren om me heen.Ik weet niet of ik zal schrikken. Hier zie ik onderhand een muis en daar schrik ik niet meer van.
    Blijf genieten, jullie zullen vast nog veel meer vreemde !!!!!!! dingen en dieren zien. groetjes xxxx
  4. Luus:
    Hoi hoi meiden,
    Wat een prachtige verslagen en grappig om dingen te herkennen!!!!!
    hier is het weer nu AFSCHUWLIJK koud!!!!
    Geniet er maar lekker van!!!!!
    Hebben jullie in Willemstad al het kleine drijvende marktje gezien?????
    En ook nog naar de andere kant van het eiland gaan hoor (met de boot) een prachtig eilandje!!!!!!
    Lieve groet Luus
    Lieve groet Luus