Zon, zee, zout

12 oktober 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goedemorgen! Alweer zo vroeg wakker... geeft niks, want er staat genoeg op het programma voor vandaag. Vroeg in de auto en in volle vaart vooruit richting het westpunt.
Over de grote, hoge Koningin Julianabrug naar de andere kant van het eiland. Het verkeer zat mee dus we konden goed doorrijden. Door de bergen, langs de meest mooie huizen maar ook langs de meest ingestortte huizen. Huizen die nog niet af zijn en waar de bomen binnen groeien. Niet dat er écht bomen groeien, je kunt het misschien beter grote struiken noemen.
Na een goed uur gereden te hebben op de weg naar het westpunt, kwamen we dan ook echt aan bij het westpunt. Bordjes Watamula stonden al op de borden en dát was nu juist hetgeen waar we naartoe zouden gaan. Een eindeloze off-road route konden we met onze leuke Kia af rijden. Gelukkig was 'ie niet eindeloos en zagen we de zee al tevoorschijn komen. Het water zou uit het koraal geblazen worden. Dat was ook echt zo! Een prachtig gezicht! Water en lucht worden met grote kracht door het poreuze koraal geblazen. Het wordt dan ook wel de 'adem van Curacao' genoemd. Heel bijzonder om te zien!
Aangezien we op het heetste moment van de dag hier naartoe zijn gegaan, wat niet zo'n slimme zet was, zijn we na wat fotootjes snel in de auto gesprongen en de droge steenachtige weg weer terug gereden.
Na twee minuutjes rijden kwamen we bij de volgende plek waar we naartoe wilden... strand! Playa Kalki was het strand waar we vandaag zouden vertoeven. Wát was dit prachtig! Écht een paradijs!! Zon, zee en zout. Zout in het water, zout op de patatjes. Een heerlijke dag! Ook vandaag kon m'n snorkel niet thuis blijven en weer een scala aan gekleurde vissen zwommen onder mijn voetjes voorbij. Heel mooi!

Maar, na een dagje in het zonnetje is het ook belangrijk dat er weer goed gegeten wordt! Dus, douchen en omkleden om daarna lekker bij de Mexicaan te gaan eten. En wat was dit lekker! Heerlijke dadels, taco's en wijn. Dat hadden we écht even nodig! Met een goed gevulde maag konden we ook nog met onze voetjes in het zand wat dansjes wagen. Wat toevallig!! Kwamen we ook nog een vriend en vriendin van Nikita tegen! De rest van de avond en nacht hebben we ons heel goed vermaakt op het strand. Maar, om 5 uur was het tóch wel tijd om lekker ons bedje in te duiken. Truste!!

1. Esmee:
    12 oktober 2015
    Klinkt allemaal super goed,leuk en lekker !!Geniet er nog van,veel plezier !
  2. Oma:
    13 oktober 2015
    Zo te horen tuf je heel wat af en je ziet heel veel van de natuur.
    groetjes
  3. Jolande: